'I don't want any money I just want some food, please...'

Gister zijn Nori en ik aangekomen in Siem Reap. Wat sfeervol is het hier! We zijn naar de Nightmarket geweest, heel leuke markt, toeritisch op een prettige en warme manier. Beetje jammer van de 'hello lady, buy this special price special discount for you, first customer, buy this lady' die om de minuut wordt gegild.

Vandaag ging Nori naar twee musea even buiten de stad en ben ik wat gaan rondfietsen. Toen ik mijn fiets neerzette kwam er een klein meisje van ongeveer 8 jaar naar me toe. Ze droeg een baby op haar arm en zei: 'I don't want any money I just want some food, please...' Nou dat kon zelfs ik niet weerstaan, terwijl ik normaal bedelaars behandel alsof ze lucht zijn. Ik vroeg: Are you very hungry? -yes.. en Who's that? -my little sister. she very hungry too. 'I don't have any food but I can buy you something from the supermarket' ze greep mijn hand en samen liepen we naar de supermarkt. Ze zette de baby neer, die poedelnaakt bleek te zijn en liep linea recta naar de poedermelk, van die grote blikken met uber voedzame melk voor baby's en jonge kinderen. Die dingen zijn reteduur dus ik zei 'I have to ask how much they are because I don't have a lot of money with me' Ze wilde er twee en dat was samen 25 dollar. NO WAY dacht ik. Dus ik legde uit dat dat veel te duur was en dat ik zo veel geld niet had. -then you buy me one. 'No, I'm sorry, it's still too much' -then you buy me small one. 'Sorry darling, I don't have enough money' -you show me your wallet and I see how much money you have! ' NO.' pruillipje, boze oogjes. -you said I'll buy you something, you liar, liar is very bad! 'I can buy you something, like cookies or bread, maybe some sweets?' - NO. YOU GIVE ME TEN DOLLAR. 'Sorry darling, you can have 50 cents or cookies, else I'll have to say goodbye to you and your sister. Dat wilde ze niet. En ik dacht rot dan maar ondankbaar kreng. En ze begon haar zusje te luizen met pruillip en boze ogen. Ik liep de winkel uit maar ze volgde me naar mijn fiets, zette de baby erop en bleef daar staan. Ik dacht WAT KRIJGEN WE NOU brutaal kind. En zei dat ze moest stoppen en weg moest gaan. -no I stay here. 'You don't want money, you don't want cookies, well that's fine with me, then I'll go. BYE.'
Vijf minuten later liep ik terug naar mijn fiets, in de hoop dat ze hem niet gejat of gesloopt had. Gelukkig stond 'ie er nog, mijn trouwe roze stukkie staal. En het meisje was nergens meer te bekennen. Andere mensen lastig vallen waarschijnlijk..
Nou dit was de eerste en de laatste keer dat ik bedelaars probeer te helpen. Je geeft ze een vinger en ze willen je hele hand. Eet dan maar de luizen van je kleine baby zusje. Klinkt heel gemeen maar ik kan er echt niet tegen als mensen ondankbaar gaan doen en op je schuldgevoel gaan inspelen. Ze wist ook gewoon dat ik te aardig was om tegen haar te gaan schreeuwen, of de baby van mijn fiets af te halen. Daar maakt ze dan vies misbruik van, rot kind. De straat maakt deze kinderen veel te hard...

Reacties

Reacties

fem

he mara!!

superleuk om al je verhalen te lezen. Ben der ook allemaal geweest dus herken telkens alles. Maar volgens mij ben ik dit meisje ook tegengekomen!!! Alleen ik heb der dus genegeerd en m'n vriendin zei dat we wat moesten kopen. Maar ik vond van niet. Nadieteit voelde ik me wel nogal schuldig, en dacht ik, mmm misschien was ik toch iets te hard. Maar dat schuldgevoel is na dit verhaal gelukkig weg!! Heel veel plezier nog!!! xxx

Maja van Campen-Richter

Lieve schat van mij, en veel anderen.
Zo worden wij allemaal wijzer, het lukt nog vaak dat ze zo geld krijgen, en sturen de ouders de kinderen daar door steeds vaker de straat op.
Gelukkig gaf je geen geld.Waar ook ter wereld.Dit gedrag heeft mij geleerd om altijd een klein beursje bij de hand te hebben met wat kleingeld, zo dat ik (niet veel ) bij mij heb,zefs in Amsterdam, betaal ikzo op de markt en in winkels.
Bevalt mij prima, je weet het nog wel van in Rome, ik hoef alleen maar tegen je te zeggen sjaals Sint Pieterplein!Het is wereldweidt hetzelf ook jij maakt het nu mee aan de andere kant van de wereld, het gaat om het zelfde, jou geld moet in hun bezit komen.
Sterkte met wat je nog te wachten kan staan.
Liefs Oma Maja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!