Kanchanaburi

Gister zijn we in Kanchanaburi aangekomen. Vanaf het busstation zijn we met de riksja naar guesthouse Pong Phen gereden. Vier jaar geleden ben ik hier ook geweest. Precies hetzelfde guesthouse, ik ben ook zo avontuurlijk.

Het is er heel vredig. Een klein paradijsje.. Echt genieten na hysterisch Bangkok. Vanochtend liep ik de kamer uit en keek naar de Kwai rivier in de zachte regen. Het was zo bijzonder. Ik zag, rook en voelde Thailand. Nam het helemaal in me op.

Ook heel fijn: om gewoon je korte jumpsuit zonder bh te dragen. Niemand die er van opkijkt. In dit Guesthouse zijn ook veel farang (buitenlanders). Net keek ik naar buiten en zag ik twee dikke witte mensen met een gele regenponcho, puur genieten.

Morgen gaan we een uitstapje maken. Alleen kunnen we niet kiezen.. Erawan waterfalls, boemeltreintje en grot tempels, markt en bridge over the river kwai of rondsjeezen op een scooter. Vrijheid is lastig. Sowieso het feit dat je niet hoeft te werken en de hele dag kan doen wat je wil is raar. Ik ben gewend om bijna elke dag naar Almere te reizen en met vervelende mensen te telefoneren en nu kan ik zelf bepalen wat ik doe. -> Naar watervallen of een brug bekijken die gebouwd is door slaven in de tweede wereld oorlog die al blij mochten zijn met een handje rijst met maden. Wat zou jij kiezen? Ik denk dat het de brug wordt.

Reacties

Reacties

Martina

Bridge over the river Kwai natuurlijk! En dan de film (nog eens) kijken, als je weer terug bent en weten dat jij daar was, en Thailand rook, voelde en zag, in je jumpsuit zonder bh eronder.

Blijf open staan, en geniet.... Kus ook voor Jes

Mama

Remon

Genieten.. Puur genieten. Dat is het enige wat je moet doen! En natuurlijk Nederland niet vergeten, want je wordt gemist! Maak er een fijne reis van, lieve Mara!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!